pondělí 9. března 2009

Už to vypadalo, že nastane jaro
1. března, minulou neděli, se tu slavil svátek příchodu jara. Lidé si dávali "Marcišor" (takhle se to rumunsky nepíše, ale nevim kde najít na klávesnici ty jejich různé značky jako třeba "t" s ocáskem a "a" s kulatým háčkem:) stejně byste si s tim většina nevěděla rady:). To je vlastně jen taková bíločervená stužka svázaná do mašličky a u toho je nějaký atribut jara. Já jsem ji dostala od Evy, mám ji se sněženkou a nosim ji připnutou na kabátě. Červená symbolizuje mužskou sílu a energii a bílá ženskou moudrost.
Podobný zvyk mají i v Bulharsku. Moje bulharská kamarádka Diljanka mi dala jakousi červenobílou šňůrku na ruku jako symbol jara a mám ji prý nosit tak dlouho dokud neuvidím čápa. Pak si ji mám sundat a uvázat na nejbližší strom. Tak se to prý v Bulharsku dělá. "A co když žádného čápa nepotkám?", napadlo mě hned, a Diljanka na mě mrkla: "Don´t worry!". Je to hrozně milá holka, strašně pozitivní člověk, pořád se usmívá. Bydlí jen o patro nade mnou, tak k ní často chodím na čaj (její spolubydlící má rychlovarnou konvici-takový luxus!).
Tento víkend ale příchod jara uplně zhatil. Skoro celou sobotu lilo a v neděli dokonce sněžilo a sněžopršilo až z toho je zas pěknej hnus na zemi! Zase blátíčko, noroi:)

Žádné komentáře:

Okomentovat