čtvrtek 26. března 2009

Lidičky, tady je pořád tolik věcí co se dá dělat!
Zítra ráno jedu na víkendové setkání lidí kteří studují němčinu tady v Rumunsku nebo kteří působí jako lektoři na univerzitách. Ani přesně nevím. Zase úplnou náhodou (!) jsem tu potkala Polku Gosiu, která studovala germanistiku v Krakově a tady vede polské centrum a učí polštinu. Je moc milá a mluví fakt výborně německy. Ona mi řekla o tomhle setkání a pozvala mě, že mužu jet s ní. Je to kousek na jih od Sighisoary, což je prý nádherné město, tak jsem se rozhodla, že tam pojedu už zítra ráno a prohlídnu si ho:) Nakonec se ke mně přidal Gregor z Rakouska, tak super, že nejedu uplně sama. Gosia zítra ještě učí, přijede až v sobotu. Bus jede v 6:30 a to to je pěkná štreka na nádraží, takže budu muset velice časně vstávat!

Od pondělí do středy se tu konal minifestiválek slovenských filmů, tak jsem tam byla všechny tři dny a shlédla 1 pěkný dokument (Slepé lásky) a 2 nicmoc filmy, takové skoro telenovely, jeden se jmenoval Poločas rozpadu a druhý ani nevim. Měl být totiž dokument o Šariši, na který jsem se moc těšila, ale nakonec to nevim proč změnili. Já sem přišla pozdějc, když už to běželo...
V pondělí před tím dokumentem tu byla dokonce i slovenská velvyslankyně a mluvila o otevření slovenského centra v Cluji. Mají tu být i kurzy slovenštiny.

Já vím, že tu chybí komentář k fotkám z minulého víkendu, ale asi to už nezvládnu. Bylo tam prostě parádně. Jarně se probouzející příroda, výlety po poloninách, kde je spousta chatrčí pro pastevce, kteří přicházejí na jaře a zůstávají do podzimu. Teď bylo ještě brzo, všechno zelo prázdnotou. Vyšlo nám pěkné počasí, svítilo sluníčko, dokonce jsme si udělali i první jarní ohýnek.

Po víkendu se těště na nové fotky z čarokrásné Sighisoary:)

Žádné komentáře:

Okomentovat