úterý 17. března 2009

juhů, konečně do hor!

Nějakou boží náhodou jsem potkala lidi z Horského Apusenského klubu a ti mě vzali v neděli na výlet. Vlastně jsem se mezi ně dostala díky Svenovi, který jelikož tu je už od září, tu má spoustu známých a oni mu to nabídli a páč měli volné místo v autě, mohl přivést někoho dalšího:)
V neděli ráno v půl osmý nás u kolejí vyzvedl horal Mihai se svým autem (kupodivu ne Dacií:). Cestou jsme se ještě stavili pro Lauru a Rareše a pak jsme mohli vyrazit do Apusen, což je horstvo na jihozápad od Cluje. Drandili jsme si to na jih přes městečko Turda po děsných silnicích a silničkách do vesničky Rimetea. Tam jsme se setkali s dalšíma lidma, takže nás nakonec bylo asi 9 nebo 10. Všici to jsou mladý lidi, studenti, kteří mají rádi hory. Scházejí se každou středu večer, hned mi nabídli ať přijdu taky:) Skoro každý víkend jezdí do Apusen, někdy podnikají i vícedenní výlety s přespáním na jejich chatách v horách. Tak myslím, že to je to co jsem tady hledala! Taková klika! Byli hrozně přátelský a otevřený a nedělalo jim problém mluvit kvůli nám anglicky. Krom toho jsem od nich pochytila i trochu rumunštinu za ten den, takový ty spontánní reakce jsem mohla odkoukat a odposlouchat, jako třeba naše "fakt?"-"serios?" a další.
Mrkněte na webpicasa, tam uvidíte fotky z výletu. Rimetea je moc útulná a na Rumunsko neobvykle čistá vesnička. Všechny baráky jsou natřené na bílo, až to působí skoro uměle. Divila jsem se, jaktože to tam je tak upravené a bylo mi řečeno, že obyvatelé dostali peníze od vlády na natření svých domů, páč je to turistické místo, tak aby udělali dojem.
Z téhle vesničky jsme vyrazili přes louky a lesy do kopců. Občas jsme šli sněhem, ještě tady leží zbytky. Byli jsme v nadmořské výšce nahoře kolem 1000-1200 metrů. Svítilo sluníčko a už docela citelně hřálo. Dělali jsme pauzy a vyhřívali se na sluníčku. Za celou cestu jsme nepotkali žádné turisty, jen několik divokých psů a ty nás vždycky chvíli doprovázeli. No pro mě to byl balzám na duši po měsíci stráveným výhradně ve městě!
Při cestě zpátky jsme se ještě zastavili v Turdě v cukrárně, dělaj tady fakt výborné dortíky!

Připomínám odkaz na fotky: http://picasaweb.google.com/Teromania

Žádné komentáře:

Okomentovat