čtvrtek 19. února 2009

RUMUNŠTINA

Rumunština se mi zatím zdá jako moc hezký jazyk, aspoň na poslech. Zní to tak italsky, pořád říkaj "č" a "š" a mají pěkný rytmus. Slovní zásoba je z velké části z latiny, ale co je vtipné, je tam i slovanská složka a některá slova jsou podobná či skoro stejná s našima. Hrozně mě baví odhadovat, co co může znamenat. Tím že umím španělsky mi to docela jde (ale jen když čtu, v mluvené formě se to nedá stíhat!). Třeba ocet se řekne ocet, jen se tam píše takové to t ocáskem, které se vyslovuje jako c. Zatím umím říct jen pozdravy, děkuju, nazdraví a tak, ale od pondělí mi začnou kurzy rumunštiny. Budeme mít dvakrát týdně po 3 hodinách, což se mi zdá celkem dost, to bych se mohla něco naučit:)

Tady sou moje první rumunská slovíčka kromě těch pozdravů: strada, camara, magazin alimentar, limba (jazyk), harta (to je mapa, páč jsem sháněla mapu Rumunska na zeď:) no a na víc si momentálně nevzpomínám...

Žádné komentáře:

Okomentovat