středa 18. února 2009

Než vám pošlu odkaz, měla bych sem už něco napsat, že?

OK teda, pěkně popořádku, nejprve CESTA DO RUMUNSKA:
Přijela jsem sem do Cluju-Napoca v sobotu 14. února večer. Cesta vlakem byla nad očekávání bezproblémová, klidná, nikdo mě nikde neohrožoval, nepokoušel se okrást ani nic podobného. Jela jsme vlakem z Pardubic do Budapešti, tam jsem přestoupila, čekání mi zpříjemnila kamarádka Adel z irského workcampu:) a pak jsem pokračovala dál do Cluje. Ten vlak bylo ícéčko asi o 5 vágónech a bez kupéček. Musela jsem mít místenku a seděla jsem uoplně u dveří , kde hrozně táhlo a pak se najednou otevřely a už nešly zavřít, tak jsem se přesunula inam, místenka nemístenka. Hrozně dlouho jsme jeli maďarskýma pustama, samá rovina, pořád tam fučelo a padal sníh, šechno bylo takový celý šedivý až skoro strašidelný... jak někde v Rusku (nikdy sme tam nebyla...) Ve vlaku bylo ale pořád dost lidí, takže jestli někdo váháte jet za mnou vlakem, nemusíte se bát (jen spíš ta cena je odrazující - 1795+85místenka jedna cesta s junior pasem). Na maďarské i rumunské hranici byly pasové kontroly, docela se tam i stálo, celkem asi tak půl hodiny. Do Cluje jsme ale dorazili přesně podle jízdního řádu v půl desáté večer, kde na mě už čekala moje německá kamarádka Eva, která tady studuje jako Erasmus už od září. Na koleje jsme se svezly taxíkem, páč ty jsou tady levné.

BYDLENÍ
Bydlím v hausu 17 ve studentským komplexu Hašdeu, v pátém patře, camara 503. Je to malý pokojíček pro 2 osoby opatřený novým nábytkem a má svou koupelnu. Topení je nastaveno na maximum a nedá se nijak ovládat, takže neustále větrám...takový plejtvání! asi proto tady nedávaj peřiny, ale jenom slabou deku, 2 prostěradla a polštář. Jsem ráda, že jsem si vzala svůj spacák, tu deku používám jako přehoz přes postel přes den, spát bych pod ní nemusela. Jinak mě docela šokovalo, že tu není lednička. Hned v pondělí jsem šla za admistrátorkou-jak tady řikaj vrchní kolejbábě a líčila ji, že přece nemužu být bez ledničky a jestli bych se mohla přestěhovat na jiné koleje, kde lednici mají, ale prý to nejde, protože jsem Ceepus a ti musí být jedině tady. Dneska jsem za ní byla zase kvůli neustále vytékající vodě z pod umyvadla a sprchy v koupelně a ona mi řekla, že lednici budu mít:) prý zítra, tak jsem zvědavá.

Žádné komentáře:

Okomentovat